Geregel - Reisverslag uit Playa de las Américas, Spanje van Evie K. - WaarBenJij.nu Geregel - Reisverslag uit Playa de las Américas, Spanje van Evie K. - WaarBenJij.nu

Geregel

Blijf op de hoogte en volg Evie

30 Augustus 2014 | Spanje, Playa de las Américas

Na iedereen gedag gezegd te hebben moest ik toch echt zelf mijn vleugels uitslaan. Of nou ja, het vliegtuig dan haha. Vlucht was prima. 4 en een half uur vliegen zonder gezelschap lijkt natuurlijk wel lang maar gelukkig ging het vrij snel voorbij en zat ik op rij 3 dus ik kon snel het vliegtuig weer uit.

Eenmaal aangekomen in het hotel kwam er een super vrolijk vrouwtje zich heel enthousiast voorstellen en heeft me meteen het hele hotel laten zien. Ik hoor haar nog zeggen ''Seriously, you're gonna get lost here just like I did in my first days'' Natuurlijk moest ik daarom lachen, niet wetende dat ik na 2 uur zelf toch een kwartier in de gangen van het hotel heb staan lopen zoeken omdat ik niet wist waar de wifi-room was.

Toen ik in de kamer aankwam zag ik 3 bedden. 2 lege en een spoor van een ander meisje (een hoop cosmetica en een nog grotere tas dan ik, haha). Toen ik rustig in mijn kamer mijn spullen aan het uitpakken was, werd er aangebeld. Het waren 3 andere meiden waarvan een Duitse stagaire, een Portugese stagaire (wat mijn kamergenootje bleek te zijn) en nog een Nederlands meisje waar ik contact mee heb gehad toen ik nog in Nederland was. Meteen die avond zijn we met z'n vieren en nog wat andere Nederlandse stagairs uitgeweest.

De volgende dag ben ik naar Marisa (een Nederlandse vrouw die werkt bij de HR afdeling) gegaan en zij heeft me een mapje gegeven met bepaalde dingen die ik moet regelen en moet invullen. Precies de reden waarom ik een week eerder hiernaartoe ben gekomen. Ik moest meteen de volgende ochtend naar het politiebureau gaan om een afspraak te regelen voor een NIE nummer, een nummer wat je nodig hebt om in Spanje te werken als ik het goed zeg. Na in een enorme rij te hebben gestaan kreeg ik een kaartje waar nummer 51 op stond en dat ik me om 14:00 moest melden bij balie A. Spanje kennende heb ik expres aan een van de agenten gevraagd of het echt 14:00 is en niet eerder. ''No it's at two o'clock. You can come 10 minutes earlier but it is not really necessary.'' Ik vertrouwde het niet en ben toch maar drie kwartier eerder gegaan. En ja hoor, ik was al om 13:40 aan de beurt! Heerlijk die onduidelijkheden hier.

Na die afspraak op 't politiebureau kon ik naar Marisa zodat zij een afspraak kon maken bij de social security in Los Christianos, een stad (ter grootte van een dorp haha) hier 15 minuten vandaan met de bus
Dus gisterochtend zat ik al samen met Mariana (Portugese kamergenootje) in de bus naar Los Christianos waar zij om 9:30 een afspraak had en ik om 10:20. Uiteindelijk was ik iets eerder aan de beurt wat wel fijn was omdat we dan weer terug konden naar Costa Adeje zodat we samen met Amendine (ons nieuwe Franse kamergenootje) naar appartementen konden gaan zoeken, wat best lastig is.

Gisteren heb ik de baas van de receptie voor het eerst gesproken. Marisa had al tegen ons gezegd dat we naar de receptie toe moesten gaan, maar we wisten nieteens we de chef receptie was. ''Believe me, he's so handsome, you'll recognize him rightaway'' En ze had gelijk, we herkenden hem meteen. We hadden nog even een en ander doorgenomen en maandag is mijn eerste dag om 15:00. Ben benieuwd hoe 't werk is, sta nmamelijk niet echt te popelen om weer te beginnen.

Vandaag zijn we met Amandine, Mariana en ik naar Playa de las Americas gegaan. Heerlijk op het strand gelegen en een appartement bekeken wat er goed uitzag. Het ligt 1 straat van het strand verwijderd! Als alles goed gaat kunnen we er maandag al in.


Zo... Ik denk dat ik jullie wel een beetje op de hoogte heb gebracht over hoe het leven hier is.

Liefs Evie

  • 30 Augustus 2014 - 23:44

    Frederique:

    Klinkt goed Eef! Geniet er maar volop van. Fijn dat je al zo snel weer mensen om je heen hebt. Succes maandag! Liefs

  • 31 Augustus 2014 - 01:21

    Evie:

    Dankjewel Fré! X

  • 31 Augustus 2014 - 10:10

    Hugo:

    Goed verslag Eef. Klinkt goed, ik ben jaloers

    Hugo

  • 31 Augustus 2014 - 10:12

    Cees & Daan:

    Fijn verslag Eef! Je hebt in korte tijd veel aangepakt en fijne meiden om je heen verzameld.
    We hopen dat je een goeie eerste werkdag gaat hebben morgen. Toi toi toi! X

  • 31 Augustus 2014 - 11:14

    Hetty:

    Evie, ik heb je stukje met plezier gelezen. Superleuk hoor dat gaat helemaal goedkomen daar.

  • 31 Augustus 2014 - 12:22

    Oma, Jantien En Dick:

    Lieve Evie,

    een heel geregel, maar wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt met die meiden.
    Leuke foto's, vooral dat naambordje:)
    Veel succes morgen op je werk en met het appartement.

  • 31 Augustus 2014 - 12:41

    Anneke:

    Super leuk! Ik ben ook zeer jaloers.
    Heel erg veel plezier!

    Veel liefs ♡

  • 08 September 2014 - 09:57

    Tante:

    Hoi Evie,

    Erg leuk om je verslag te lezen. Inmiddels zit je eerste werkweek erop. Ben erg benieuwd hoe het bevalt.
    Hoe staat het met het appartement?
    Plezierige tijd met mooi weer (om het vakantiegevoel vast te houden)!!

    Liefs, tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Playa de las Américas

Evie

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 4106

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage lopen in Costa Adeje

Landen bezocht: